Dec 10, 2016
5307
Reported by
Świąteczna reklama Allegro podbija świat – i niestety wywołuje ksenofobiczne reakcje
Zagraniczne media zachwycają się polską produkcją. Niestety, pojawiły się również rasistowskie komentarze, które zioną nienawiścią wobec Polaków.
Tegorocznej świątecznej reklamy Allegro, która zgromadziła już 7 milionów wyświetleń na YouTubie, nie trzeba nikomu przedstawiać.
Historia dziadka, który zamawia podręcznik do nauki angielskiego by porozmawiać z wnuczką, bawi i wyciska łzy.
Świetny pomysł i realizacja sprawiły, że reklama Allegro spodobała się również na Wyspach. Pisały o niej liczące się media, które podkreślały liczne walory polskiej produkcji. Jak uznała dziennikarka Guardiana, „Żadna z tegorocznych świątecznych reklam nie jest tak czarująca jak ta stworzona przez Allegro”. Natomiast nagłówek w NBC News brzmiał: „Każdy zakocha się w tym polskim dziadku"
Niestety, nie wszystkie media podzielają zachwyt. Dziennikarze "Daily Mail" skupili się na tym, że mieszkająca w Anglii rodzina głównego bohatera jest imigrantami. Pod artykułem znalazło się dziesiątki komentarzy przepełnionych nienawiścią wobec Polaków.
Jak zapewniają twórcy reklamy, ich celem było wywołanie w widzach „jak najbardziej pozytywnych odczuć”. Wygląda jednak na to, że dla niektórych to za mało.
Historia dziadka, który zamawia podręcznik do nauki angielskiego by porozmawiać z wnuczką, bawi i wyciska łzy.
Świetny pomysł i realizacja sprawiły, że reklama Allegro spodobała się również na Wyspach. Pisały o niej liczące się media, które podkreślały liczne walory polskiej produkcji. Jak uznała dziennikarka Guardiana, „Żadna z tegorocznych świątecznych reklam nie jest tak czarująca jak ta stworzona przez Allegro”. Natomiast nagłówek w NBC News brzmiał: „Każdy zakocha się w tym polskim dziadku"
Niestety, nie wszystkie media podzielają zachwyt. Dziennikarze "Daily Mail" skupili się na tym, że mieszkająca w Anglii rodzina głównego bohatera jest imigrantami. Pod artykułem znalazło się dziesiątki komentarzy przepełnionych nienawiścią wobec Polaków.
Jak zapewniają twórcy reklamy, ich celem było wywołanie w widzach „jak najbardziej pozytywnych odczuć”. Wygląda jednak na to, że dla niektórych to za mało.
Edytowany przez tomAsh o 13-12-2016 - 20:02.
Edytowany przez bajabongo o 16-12-2016 - 20:41.
Edytowany przez bajabongo o 17-12-2016 - 11:19.
Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
Nie powiem nawet "Pies cię jebał",
bo to mezalians byłby dla psa.
Julian Tuwim